onsdag 11 april 2012

Onsdag

Trots fortsatt dåligt väder kändes livet lite bättre och lättare idag. Jag tyckte att det var lite ljusare på förmiddagen men nu regnar det rejält här, jag skall nog ta ut regnmätaren så jag har lite kontroll på regnmängden.

Fram på förmiddagen kom jag fram till att det var dags för dammsugning och dammtorkning, jag har skjutit på detta men idag skulle det ske. Ibland har man tur, grannen Siv ringer och bjuder på kaffe och det tackar man inte nej till så jag klädde mej och knatade iväg till henne, det var trevligt med både kaffe och hembakat och lite allmänt skvaller.

Eftermiddagen har jag faktiskt ägnat åt att dammsuga och dammtorka, moppat mellan mattorna har jag också gjort ifall att vädret skulle bli vackert kan jag sitta ute i solen och njuta utan att ha dåligt samvete och är det dåligt väder får jag väl sitta inne med min stickning.

Regn, regn nu måste väl tjälen gå ur marken kl17.40 +6,2 grader det blir lite varmare varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar