onsdag 18 april 2012

Onsdag

Vilken dimma det var på morgonen, alldeles vitt ute, när jag hämtat tidningen fick jag se att påskliljorna på verandan såg vissna ut och började fundera om de inte fått vatten, men det har varit kallt åt dem och penseerna som jag skulle ha kvar härhemma var som av glas. Nu var jag ganska säker på att all har frusit bort för mej men jag tog in växterna och bara att de fick tina upp lite så var det inget fel, men ikväll får de komma inomhus.

Jag har haft främmande i dag, syster Annica kom hit och det var så roligt för jag har inte sett henne på nästan 2 månader. Brun och fin var hon efter sin golfsemester i Spanien. Jag stekte våfflor med hallonsylt och grädde till oss, det blev min lunch idag. Vi gjorde en tur in till Kyrkheden och kollade om min bil kunde vara klar, men inte i dag heller. Vi var in en sväng på ICA så att jag fick köpa mej turkisk yoghurt med jordgubbar, jag måste byta mellan fil och yoghurt för annars blir det så enformigt.

I morgon skall jag deklarera, ganska bekvämt att revisorn kommer hem och fixar detta men när han gjort sitta arbete känns det nog inte så bekvämt.

Mestadels mulet idag kl 18.15 +7 grader.Idag gjorde jag mej en tur på motionscykeln så att jag har rört på mej lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar