lördag 7 april 2012

Påskafton.

Vaknar upp till en solig morgon, lite kyligt med vackert. När jag hämtade tidningarna i morse blev jag riktigt glad när jag såg grannens rullgardin var neddragen för det betydde att jag var uppe före henne. Jag ringde några samtal på förmiddagen för att önska Glad Påsk.

Eftersom vi ville ha en lugn och fridfull helg hade jag beställt bord på Värdshuset Pilgrimen till i eftermiddag, det var så skönt att inte behöva stressa hemma, stå i kö i affärerna och hem för att laga mat i flera dagar och sen på mindre än 1 timme har man ätit klart och i farten med nästa projekt. Nu fick vi sätta oss till bords i lugn och ro, vid samma bord som vi alltid suttit, varva ner oss, beställa dricka. Ett jättefint buffébord bjuds, med kallskuret, lite varmt, ostbricka och kaffe med både mocca- och gräddtårta. Hur bra som helst.

Jag skall sätta mej i min sköna fåtölj och vila på maten och läsa. Solen skiner, det blåser småsnålt med vi är ju bara i början av april. Kl 17.50 +4,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar