torsdag 17 februari 2011

Torsdag.

Ja, då var Bossedagen över för denna vecka. Han är som en personlig assistent, med överallt. I dag satt jag och sydde och Bosse låg invid min vänsterfot, sitter jag på soffa är han som ett häftplåster och går jag på toa trampar han utanför dörren. Han är märklig den lille vovven.

I dag tog jag mitt förnuft tillfånga och gick upp till Åsen för att hämta Bosse, fick också en present, en flaska Olay anti-wrinkle, skall bli kul att se om det verkar på befintliga rynkor eller om det förhindrar nya. Det är alltid roligt att få en present, tack så mycket

Väl hemkommen blev det frukost och sedan har jag och Bernina gjort klart dynorna, nu blir det att åka till kusinen och byta på soffan och lägga på dynorna. Det skall jag nog göra i morgon och då skall jag försöka bearbeta henne att köpa sej nya köksgardiner, men jag förmodar att jag går bet.

Nu har jag börjat sticka den lilla slipovern. Det är så roligt att börja på något nytt. Varvar handarbete med läsning. Håller just nu på med boken Susanna av Elsi Rydsjö, det har jag nog sagt förut, boken är på ca 800 sidor så det dröjer innan jag får börja med en annan bok.

Skulle ha städat över lite men det får vara tills i morgon, Lotta kom och hade Olle med sej och så då gick städivern över.

Solen tittade fram en liten stund och ojojoj vilka smutsiga vardagsrumsfönster jag har. Kanske lika bra att det är mulet tills det är dags att tvätta dem och de nya gardinerna kan sättas upp men sy dem skall jag göra endera dagen.

Nu blir det stickning, Go kväll och sedan Antikrundan.

Mulet nästan hela dage och temp kl 18.15 - 6,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar