torsdag 10 februari 2011


I dag 110210 har jag lagt mina drömmar om att bli rallydrottning på hyllan. I morse skulle jag åka till Buda och hämta lilla Bosse. Jag körde raksträckan i Buda och svängde vänster upp till Åsen. Usch, jag hade för dålig fart och kom inte upp, trodde mej om det bästa och skulle backa nedför den knixiga och tvära backen, och där föll mina drömmar i kras. Lite skyller jag på snöfallet och dålig sikt, men själva backandet gick ju inte så bra. Kom mycket nära en husgrund till ett timmerhus i backen, vips blev det några repor på spoilern och tyvärr lite rödfärg på stenen. Försökte räta upp eländet, tittar i bakrutan och där se jag en björkstam mitt i ruta, hämtade lite sand men det hjälpte inte, fick gå in och ringa för att få hjälp. Rolf H kom och fick till slut loss mej. Tänk om jag lyssnat riktigt noga på Lars skulle jag inte ha behövt ringa efter hjälp, det har varit mycket enklare att gå upp och hämta hunden.


Blev bjuden på kaffe och smörgås hos B-M och Bosse la sej under kaminen, han blev väl frusen stackarn.


Jag tänkte ju städa lite idag, men slutade tänka på detta eftersom det kom såpass mycket snö, men rätt som det var så har jag börjat i sovrummet, ut med mattorna på altanen och till slut har jag dammsugit och torkat av golven. Tur att Bosse var här och hjälpte mej. Sen kom Lotta och vi fikade och åt semla, hon fotograferade och hjälpte mej att lägga in bilder på datorn.


I kväll skall jag börja sticka på en barnhalsduk men först skall jag se över mina blommor, sedan blir det skidskytte, dusch,och antikrundan innan jag lägger mej i min renbäddade säng.Snö hela dagen kl 17.00 -0,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar