söndag 27 februari 2011

Söndag

Blev så glad i morse när solen sken men innan jag var klar med dusch och påklädning var solen borta, men den finns i alla fall.

Lotta kom en sväng och hämtade fågelmat, jag hade en hel säck med mat så nu delar vi på den. Ger fåglarna mat och hänger ut talgbollar, förstår inte att de är så hårda nuförtiden. Jag trampar lite på dem och hänger ut men det smular sej ganska rejält. Kanske skulle köpa kokosfett och smälta och tillsätta lite frön, det tror jag skulle bli bra till de små liven. Inte lätt att vara pippi nuförtiden.
Blev bjuden till Lotta på middag så nu har jag inte behövt laga någon mat. I går kväll gjorde jag bakad potatis med skagenröra, det var gott för bakad potatis var det länge sen jag gjorde.

Tittade på melodifestivalen i går kväll, jag måste ha blivit alldeles förgammal för jag tycker allt är så tillgjort och dant.För många år sedan såg man fram mot programmet, artister som visade upp sej ofta i fina kläder och det var ju riktigt spännande vid röstningen från olika städer och det var ju en jury som som lämnade röster. Numera när folket får rösta blir det väl telefonbolagen som tjänar pengar.

Har tittat på ett program på kanal 9 "maniskt samlande". Stackars människor som är fina, välklädda, sminkade och har bra arbeten lider av denna sjukdom så att de kan inte sluta samla eller handla och framförallt de kan inte kasta bort eller avyttra något. Men med mycket kunnig hjälp kan de börja ordna upp sina liv och det kommer fram riktigt vackra hem.

I morgon skall jag till Friskfaktorn. Det skall bli skönt med massage, lovar mej varje gång att nu skall jag göra lite rörelser men det blir inte av för mej, men får försöka pånytt.

Mulet -2,9 grader kl 16,25.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar