fredag 11 februari 2011

Fredag

Jädrans vilket busväder det var i dag när jag för en gångs skull kom upp lite tidigare än vanligt.Blåst och yrsnö så det var tätt utanför fönstren. När jag påpulsad hämtade tidningen fick jag se att det blåst av en rätt stor gren på en av björkarna. Den får ligga ett tag för jag ser mej inte någon utväg att ta bort den så mycket snö som det har kommit.

Vid niotiden knackar det och utanför står sommargrannen Krister som annars bor i Skåne och hälsar på. Det blir bara en snabbtitt in hit för han har vänner med sej och de skall ut i rallyskogen. Denna procedur har upprepats under många år men det har nog aldrig varit ett sådan yrväder som det var idag.

Vid middagstid börjar det faktiskt ljusna lite men blåsten fortsätter. Jag åker i till Kyrkheden för att handla lite mat och ett garnnystan. Oj, vilken trafik på väg 239 rallybilar och publik har nog inte uppfattat att det är 80 km som gäller. Men jag klarade detta galant, jag var inte borta en timme men under tiden jag varit borta har det yrt så det var lite svårt att komma fram till huset.

I dag har mina saintpaulor fått lite omvårdnad och en toppdressing. De såg verkligen ledsna ut så hoppas att det blir bra för dem. Snart är det väl dags att byta jord på de andra blommorna men det får vänta lite för det blir så söligt och dant.

Tänk att solen sken till efter fyra i dag. Skönt att det blivit längre dagar, men nu börjar det skymma och jag skall tända mina ljuslyktor och invänta skidskytte, sen får vi se om det blir "På spåret" eller "Let´s dance" . Ha en fin kväll alla mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar