söndag 6 februari 2011

Söndag

En fin söndag. I dag har jag varit till kyrkan på högmässa. Det var lite extra högtidligt för det var invigning av det nya nattvardssilvret. Det var fint och solen lyste in genom kyrkfönstren. Det var även nattvardsgång och till och med jag gick fram.

Sen gick vi till Linneas grav och såg på de vackra frostnupna blommorna. Det var många vackra buketter. Efter detta var Irene och jag till församlingshemmet på kyrkkaffe. Vi satt ett bra tag och pratade om allt möjligt Bl a satt vår präst vid samma bord och det blev tal om kyrkliga syföreningen, jag blev tillfrågad om jag skulle gå med i syföreningen för prästen tyckte att jag var så bra på "å stri". Hur man nu skall tackla detta uttryck. Vet ju med mej att jag kan vara lite pratglad ibland men för det mesta tystlåten.

Hemkommen hängde jag en tvätt och sedan blev det matdags. Lade upp maskor till en liten vingmössa, och kom på att jag sa till Eva M att jag skulle komma över med den lilla babymössan, stack över till andra sidan vägen och där blev jag kvar en bra stund och det blev kaffe igen.

Nu har jag tagit bort granen ute på altanen. Känns lite galet att ha den kvar, men ljusen har jag plockat ur tidigare.

Nu skall jag se på damernas skidskytte och sticka lite på vingmössan och sen blir det "solsidan".

Vackert väder även idag -0,9 grader kl 17.45.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar