fredag 4 februari 2011

Fredagkväll

Tur att jag unnade mej en sovmorgon idag så jag hade inte så ont av snövädret som for över oss i morse. Var uppe en sväng tidigt och såg att det snöade och då kröp jag ner i sängen igen och somnade. Väl uppe blev det liv på altanen. Lotta, Eilert och hundarna var ute på morgonpromenad och hade tidningarna med sej. Skönt att inte behöva gå ut i slasket.

Lotta o Eilert fick sen för sej att åka till Solberg och se om bilen var klar, och det var den. Jag blev så glad, nu är friheten tillbaka. Var tvungen att göra mej en vända till apoteket och så var jag till kyrkogården och tände ljus hos Stellan och hos mina föräldrar. Mammas syster Linnea skall begravas i morgon. Väl hemma tillbaka ringde jag till vår präst Lars-Peter och bad att han skulle säja ett tack till moster från oss.

Sen blev det en tur till Täppan för potatisinköp och så tittade jag in hos Siv Grindegård för jag har inte sett henne på flera dagar.
Det blev fika och lite skvaller. Kom på att jag var skyldig min kusin Ove för tryckkärlet som han monterade in, så då blev det en tur till honom och Märta. Där blev det eftermiddagskaffe och prat. Kan inte förstå att jag har klarat mej utan bil i flera dagar men det tog jag igen direkt.

Nu har jag stickat färdig en liten babymössa, monterat och lagt mellan fuktiga dukar som det så fint heter. Nu skall jag göra mej räkmackor för det längtar jag efter.

Klart väder -1,5 grader. Vi kanske hörs imorgon. Ha en fin kväll alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar