onsdag 23 februari 2011

Onsdag

I morse när jag vaknat till och började plocka omkring mej, man har ju sina vardagliga sysslor och kanske en liten form av fobi, jag måste nämligen ut med mina sängkläder varje morgon, om det ösregnar eller det kommer blötsnö får det ju vara, men det känns inte fräscht när jag lägger mej.

Nog om detta. Jag tittade i mitt lilla växthus och jag blev så glad, 4 små frön har grott och det stack upp små gröna hjärtblad. Underbart, och när jag tittade för en liten stund sen så har det brutit igenom 2 stycken till. Lotta och jag kollade och då tyckte vi att det ev. börjat komma någon tomat. Det blir nog vår och sommar detta år också fast det är dryg. Nu har jag även köpt hem blomjord så att jag kan börja byta jord på mina övriga blommor, det börjar bli trångt hos streptocarpusarna.

Jag har fått arbeta med min hjärna idag. Släktingen från Ohio har lagt ut en bild på parkbänkar och snö, tyckte väl att jag skulle kommentera denna bild och skrev att jag tyckte att det liknade Ekshärad. Jag fick ett meddelande tillbaka och efter mycket om och men så förstod jag att de haft snöstorm och mycket isbildning. Träd och hustak har rasat och det fanns ingen el på sina håll så egentligen har de haft det värre än vad vi har det just nu i alla fall. Med min knaggliga engelska tyckte jag att jag skulle ömka dem lite och jag gnetade och skrev, fick ta hjälp av lexikon och de kunde även denna gång läsa vad jag menade för jag fick ett taack för omtanken. Kul, för jag har bara min skolengelska att falla tillbaka på.

För övrigt har jag varit lika lat som alla andra dagar, men det har varit solsken hela dagen och fn 10,3 grader kl 16,05.

I kväll blir det nog att slänga ett öga på "Uppdrag granskning".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar