måndag 28 februari 2011

Måndag
I dag har jag verkligen fått känna på att jag inte varit direkt snäll mot min kropp. Kom till Friskfaktorn i tid och lade mej på behandlingsbänken och Cristina smorde in mej. Har haft ont i nacken, ja hela baksidan har varit stel, men nu fick jag känna på hur det verkligen låg till där bak. Tänk att fingrar kan sättas direkt på det ömma stället i nacken, det gjorde utan skryt verkligen ont. Men efter behandling började det släppa efter och det blev behagligt, men jag tror att jag har svårt att slappna av som jag skulle vilja men det kanske kommer. På hemvägen lovade jag mej att nu måste jag verkligen börja röra mej. Igen.

Väl hemkommen så tog jag mina stavar och gick en promenad i det vackra vädret, helt underbart. Tänk om jag vore så duktig att jag ägnade i alla fall 1 timme om dagen till egenvård. Skulle ju inte alls vara svårt för mej som är ensam men på något sätt så är man itutad att man måste göra något nyttigt, och vad är nyttigt, jo för mej är det idag att jag skall röra mej, försöka minska i vikt och att äta rätt, idag är jag på hugget att göra detta för mej själv, men så kommer denna eländiga lättjan och det är lättare att sätta sej på soffan och sticka. Stickningen får vila någon dag nu.

Nu skall jag laga mej lite middag, idag blir det pyttipanna, stekt ägg och rödbetor, kanske inte det allra bästa kosten men jag börjar lite försiktigt med mitt eventuella nyttiga liv.

Just nu skiner solen och det är skönt på balkongen, hoppas att det fina vädret fortsätter några dagar för det gör ju människan piggare.-0,8 grader i skuggan kl 16.10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar