måndag 14 februari 2011

Måndag
I dag skall jag inte bli så långrandig, för mej veterligen har det inte hänt något.

Vaknade till en gråkall morgon. Teermometer visade att det varit -18,9 grader och det har inte blivit så mycket mildare under dagen. Molnen ligger som ett lock över Västanberg.

Varit in till Ekshärad och handlat lite bl.a köpte jag Milkos vispgrädde med bästföredatum 02 mars. Undrar vad det har tillkommit för tillsatser som gör att grädden håller sej så länge, säkert något som så småningom visar sig vara olämpligt att äta.
Undrar även vilket organ i kroppen som tar skada?

Sen var jag till kyrkogården, jag tände ljus och hade en röd ros med mej. Jag stod där och tänkte på att om inte detta hemska hade hänt så hade vi kunnat haft rätt många fina år kvar. Vi skulle ha suttit på verandan till timmerstugan i vårsolen och känt stolthet över att vi gjorde det mesta själva, vi skulle åka till Segenässätern den första maj, ta en liten kvist av en björk, ta med hem och jämföra med lövutvecklingen i björkarna här hemma, klistra in den i almanackan och se tillbaka hur olika våren kommit år för år. Längre än till våren tänkte jag inte idag. Det känns så sorgligt.

Hos kusin Alice blev jag bjudet på kaffe och våfflor,hallonsylt och grädde. Hon blev glad för kuddarna, men jag tog med mej tyget till soffan och stolsdynor hem så jag får klippa och mäta bäst jag vill, hoppas att tyget räcker till 4 dynor annars får jag väl hitta på något så att de blir vändbara.

Ha en fortsatt fin Alla hjärtans dag.

Mulet kl 17.00 -10,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar