tisdag 15 februari 2011

Tisdag



Fortfarande en mulen och gråkall morgon har varit -13,9 grader och jag tycker mig ana små fjun som dalar ner.



Har inget planerat idag men skulle kanske behöva göra en mjuk kaka eller 2 st. Har ägg som jag nog snart behöver göra slut på och det är ju både enkelt och gott med sockerkaka. Innan jag hinner börja med bakandet ringer Marianne J, en barndomsvän, och vill att jag skall komma till henne för hon är ensam hemma. Lovar att komma och dricka förmiddagskaffe med henne. Hon bor ju i en lägenhet på Kyrkheden sedan många år och jag har aldrig varit hem till henne. Hon bodde i en riktigt trivsam lägenhet och förstår att hon trivs.



Det blev kaffe och bröd och prata av. Och vad vi pratade. Minns du och kommer du ihåg var ord som vi sa många gånger. Och visst minns vi mycket från vår barndom, bl a att vi hade ju inte så många leksaker, vi gjorde djur av kottar och så fick vi träpligg av skomakaren till ben, i skolan hade vi en hel låtsasgård och jag tror hela skolklassen deltog i lekandet. Marianne och jag var nog ganska stora innan vi slutade leka med dockor, vi hade dockorna på pakethållaren och åkte hem till varandra. Då var vi säker i 12-års åldern. Det blir många minnen att prata om och vi får fortsätta en annan dag här hos mej. Vi konstaterade att barnen förr var barn längre än de är i dag. Numera är ju 10-åringar små damer.



Väl hemkommen har jag plockat lite, sen blev det läsa av en stund och så har elräkningen kommit. Ca 1100 kw mindre förbrukat i januari mot december.



Nu skall jag sticka fördig barnhalsduken så jag får börja på något nytt.



Som sagt mulet väder och -8,6 grader kl 17.10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar