tisdag 1 februari 2011

Tisdageftermiddag

Tänk att nu har jag lyckats vara på fel knapp och trycka. Har skrivit min blogg klar och helt plötsligt var allt borta. Inte första gången kan jag säja.

Idag var det planerat att jag skulle träffa en väninna. Skulle komma till henne vid tolvtiden har vi gjort upp, men det blev det ändring på. Jag fick ju ombesiktning på min "lilla röda pärla" och i morse ringde bilmekanikern att han skulle hämta min bil och så skulle han laga den imorrgon. Ringde återbud till Marianne, vi chattar med varandra så vi får göra upp en ny tid senare, men bilen måste ju åtgärdas så att jag får göra ombesiktning.

Tänk att man är så beroende av bilen, den kan stå här ute i flera dagar utan att jag är någonstans, men när den nu inte finns där så känner jag mej instängd. Dumheter. Jag kastade mej på sparken och åkte in till Marianne och Bo för att i ärlighetens namn hoppas bli bjuden på förmiddagskaffe, å det blev jag. Marianne har bakat så goda muffins med fetaost, valnötter och päron och så ringlade hon honung över. Jättegoda.

Eftersom jag försöker att låta bli handarbete även idag så blev det läsa av. Läser just nu en bok av Elsi Rydsjö, det är tre romaner i samma bok så den är ganska diger, men jag tycker om tjocka böcker.

Lagade mos och fläsk till middag och det var riktigt gott. Skall nog koka med en kopp te och ta en god chokladbit till. Härligt att synda ibland. Så skall det bli Go´kväll. Har gjort en ny kanalsökning i eftrmiddag och fick några fler kanaler, bl a TV11, det är väl en filmkanal tror jag.

Mulet hela dagen och kl 18.20 +2,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar