måndag 21 februari 2011

Måndag

Solsken och kallt eller snö, vet inte vad som är bäst, men nu tycker jag att det räcker.

I går eftermiddag och kväll var jag ledsen för vovven Sigge var inte bra. Man får ledsna tankar när man inte vet vad som fattas dem, Men idag har han varit till "hunddoktorn" på undersökning och provtagning. Hoppas att det var en engångsföreteelse. När jag fällde några tårar i går kväll tänkte jag på min mamma när vi skulle ta bort en katt och hon sa "du skall inte begråta ludet ben" och så grät hon själv. Idag på förmiddagen kom Sigge och husse och han var hur pigg som helst.

Jag har svartjobbat lite idag, jag har hjälpt en tant att fylla i blanketter, tycker att det är roligt om man kan hjälpa till, och så hade vi en trevlig pratstund och min hjälp kostar ingenting. Tacksamheten är betalning nog tycker jag.

På eftermiddagen har jag varit till svåger och svägerska, vi har druckit kaffe och dryftat lite om hur vi ska forma vår framtid om vi nu har någon. Vi får väl förutsätta att vi kan ha många år kvar och vi skall väl tillgodose att vi får ha det bra den tiden.
På hemvägen såg jag tre älgar utanför Westlund ladugård. Hoppas att det inte händer någon olycka för nu börjar de bli många. Kanske är det vargar i närheten eftersom de håller till i bebyggelsen.

I dag har jag varit till Edgrens och köpt mej en UBS DATA cable som det så fint står på asken. Nu är frågan den om jag kan lära mej detta fenomen, bluetoth? (förlåt snälla Johnny M) kom jag bara ihåg en liten stund, lyckades på in en bild till daorn och sen tog minnet slut.

Snöfall på fm sen mulet -8,7 grader I morse -11 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar