tisdag 8 februari 2011

Tisdag

I dag skall jag skriva tidigt på eftermiddan för nu är jag verkligen riktigt upprörd. Nu skall en gammal tant tala till punkt...
Nu alla vargälskare och fältbiologer vill jag säja vad jag tycker. Vi skall ha respekt för både människor och djur, men hörde p
å radion för en stund sedan att fältbiologerna har skickat likkistor till politiker och jag såg också på TV om demonstrationen i Stockholm där de gick med 20 kistor som sympoliserar det antal vargar som fick skjutas. Detta tycker jag är fruktansvärt, har dessa människor aldrig mist en kär anhörig och som när vi "normala " människor följer en kista är det med stor sorg. Människor och djur behandlas ju inte lika. Vem vill ta rätt på sin hund som blivit dödad och uppäten av vargen. Inte jag i alla fall. Man skall vörda både människor och djur, men vi hjälper våra kära till sin grav, i faunan skall naturen ha sin gång, men ibland måste ju en avskjutning ske för att få balans och det gäller ju alla djur.

Det var skönt att få säja vad jag tycker, har nog både släkt och vänner som är vargälskare, men jag hoppas att de inte tycker sämre om mej för att jag sagt min syn på saken. Vi får väl alla yttra oss i våra åsikter.

För övrigt en verkligen underbar vinterdag. Har varit ute och åkt spark och sopat av bilen. Fullgjort det vanliga, diskat, tvättat och nu skulle jag behöva stryka lite, men vi får se om det blir av.

15 cm snö inatt och en klarblå himmel plusgrader och fullt med snö i träden. I kväll blir det varm smörgås med kantareller

Temp kl 16.20 -1,2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar