tisdag 22 februari 2011

Tisdag

I dag har jag kommit fel med min matordning. Jag skulle äta keso, rökt skinka och grönsaker till lunch hade jag planerat, men så blev det inte. Om sanningen skall fram så har jag precis nu ätit lunchen och soppan till middag får bli kvällstmat. Det blev alltså ingen nyttig frukost idag. Lotta kom och vi kollade på datorn lite, hon hade lite bråttom för hon ska jobba idag. Just när hon gått ringer grannen Siv och eftersom jag längtat lite efter en semla på morgonen bjöd jag på förmiddagkaffe med semla.

Här satt vi och skvallrade om allt och ingenting, drack vårt kaffe och så stickade vi. Hade ett par trevliga timmar. Nu har jag stickat färdigt bakstycket på den lilla slipovern och skall börja med framtycket, men innan dess skall jag försöka masa mej till att stryka dukar som har legat några dagar. Tänk så enkelt det är att ta rätt på tvätten direkt, men det vill sej inte för mej eftersom jag tycker att det är så tråkigt att stryka.

Strax före klockan 2 ringer skolflickan Emma och undrar vad jag gör. Vet precis vad hon vill, hon vill ha skjuts hem, så tjugo över två står den röda Pärlan på skolans parkering och Emma kommer med pulka, hjälm och överdragskläder, de har haft friluftsdag. På hemvägen fick jag för mej att ta en runda till Romboland, Solberg och sedan hem, men så mycket skog det har avverkats på Åsarna och det var stora timmervältor efter vägen. Det såg verkligen kalt ut och naturen förändras snabbt när det kommer avverkningsmaskiner.
Snö och solsken tillsammans hela dagen -8,8 grader kl 16.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar