torsdag 24 februari 2011

Torsdag

-27,9 grader IGEN. Finns det ingen instans där man kan överklaga. I dag känner jag mej verkligen trött på denna kyla och allt går tungt utom elmätaren för där rullar det på. Ut tidigt och satte i motorvärmaren för det är ju Bossedag idag. Nu fick NWT och Bosse vänta en stund så att bilen startar ordentligt och jag tar mej frukost under tiden.

Jag känner mej kall idag så jag ville ha något varmt i mej, jag kokade mej kaffe, det händer sällan när jag är ensam, men jag hade ju sällskap och Bosse var också sugen så vi fikade. Han har förresen vilat sej hela dagen, har inte ens bett om att få gå ut så jag tog hans koppel, då kom han ur fåtöljen och vi gjorde en snabbkiss och in i värmen igen.

Kom förresten på att jag kanske skulle börja plantera om blommorna när jag inte gjorde något annat, men det slapp jag för påsen med blomjord glömde jag i bilen i går och när jag tog in den i em var den stelfrusen och formad efter baksätet i bilen. Tror att jag har lite i en påse så jag skulle ju kunna byta på några. Vi får se.

För övrigt har det varit dryptyst här idag. Inte ens en telefonsignal på hela dagen så jag var tvungen att lyfta på luren och kolla, set var svarssignal så det är väl så att ingen vill mej något.

Stickat har jag i alla fall gjort, strax klar med framstycket till slipovern så den skall bli klar innan helgen hoppas jag. Just nu är det -10,1 grader, mulet och det faller några flingor. Hoppas att morgondagen kommer att kännas bättre för idag har känts deprimerande på något vis. Men man skall väl ha såna dagar ibland. Jag har inte kommit mej för med något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar