fredag 25 februari 2011

Ftredag

När jag steg upp i morse hade jag bestämt mej, i dag skall jag ägna några timmar till kusinen. Åkte till henne på fm och jag bytte tyg på kökssoffan och satte på de omklädda stolsdynorna och la kuddarna i soffan. Blev riktig fint. Men så kom vi till gardinfrågan, och det gick som jag befarade, hon hade så mycket köksgardiner så hon skulle inte ha några nya. Lite besviken satte jag upp hennes blårandiga, tyget är jättefint men jag har sett framför mej en färg på gardinerna som skulle stämma överens med tyget på soffan, men vi har inte riktigt samma smak.

På tal om smak så istället för nya gardiner bjöd hon mej på mat på nya Klarälvsgrillen, fin lokal maten tyckte jag smakade som på alla andra hamburgerrestauranger och för övrigt så kände jag mej 50 år för gammal, men det spelade egentligen ingen roll för det var bara kusin och jag som satt där och åt. Vi fortsatte att festa med kaffe och varsin bakelse.

Nu är jag hemma igen och det känns ganska så skön. Nu skall jag sätta mej och studera tidningen Hemtrevligt som jag prenumererar på, kommer en gång i månaden och den tidningen trivs jag med, sen skall jag sticka knapp- och ärmhålskanter. Slipovern är klar tills i morgon. I går tyckte jag att det var trist och grått, i dag grått men mycket bättre sinnelag. Glömde tala om att vi var till ssoptippen och skulle slänga en gammal matta, råkade slänga mattan i fel container och det fick jag reda på omgående, en anställd talade om att "nu slängd du fel" och så hade han en krok fiskade upp mattan och förde över den till rätt ställe. Tack för hjälpen herr L.

Just nu mulet -1,9 grader och det är skönt om vi får vila från kylan några dagar. Let´s dance ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar