lördag 19 februari 2011

Lördag.

Men fy så kallt det har varit i natt, termometern visade att det varit 25,4 grader, tur att jag inte har något särskilt planerat i dag.
Tidningarna orkar man ju hämta, men hade jag vetat att Sigge skulle komma idag har jag nog väntat så att de har tagit dem med hem.

Eva M ringer och vill komma och se på stickningen. Trevligt för det är inte så ofta den kommer någon spontant, och inte behöver man krusa för Sigge för han kommer med glädje. Vi har en trevlig förmiddagsstund och vi stickar lite och dricker kaffe.

Svägerskan ringer och vi har lite huvudbry med korsordet i NWT, men med gemensamma krafter och några telefonsamtal löser vi problemen och man känner sej nöjd med att ha lyckats. I kvällningen tar jag itu med DN:s korsord. Avkopplande.

Nu är vårsådden nästan klar på Framnäs. Säjer nästan för man vet aldrig om man får se någon påse som måste testas. Tagetes skall jag ju ha men det är lite för tidigt att så. Så har jag gjort en annan sak, När jag får räkningar lägger jag alltid in dem på datorn för betalning, MEN kvarskatten har jag inte åtgärdat förrän idag. Tänkte för mej själv att det är ju en himla tur att jag inte är road av utlandsresor och det allra modernaste i klädväg. Tycker att jag varit långt bort om jag är till Torsby, och jag är nöjd med det jag har omkring mej.

Det blev allt en resa till Uddeholm i går kväll. På hemvägen kom flickorna på att de ville hyra film, jag var med dem in på ICA och fick visa leg. för att få filmen. Emma berättade så jag var förberedd. Nu skall det bli lite mat och en kväll i handarbetets tecken. TV:n på så att jag kan slänga ett öga på den.

Riktigt solig dag men kyligt -10,7 grader kl 16,05. Grattis igen syster Annika i Rödbjörkeby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar