måndag 7 februari 2011

Måndag

Vaknade upp och trodde nästan att jag hade huvudet i mjölpåsen. Det var ju alldeles vitt ute och jag som hade tänkt åka till Bilprovningen på dropin för jag har bara denna vecka på mej. Tänkte en stund och bestämde mej för att åka för på radions säjs det att det skall bli snö ikväll och man vet inte hur väglaget blir.

Drar iväg och när jag kom i närheten av Ekesberget var inte dimman alls så tät så allt gick förträffligt, även besiktningen. Tänk så bekvämt det är i alla fall bara plippa in reg.numret och dropin. Hade för säkerhets skull tagit med mej boken jag läser om det skulle dröja till min tur. Vips var jag både inne och ute. Gjorde mej en liten sväng till Lidl såg inget jag tyckte jag ville ha men att komma till kassan med en stor tom varukort tyckte jag var lite förargligt så jag hittade en förpackning med 3 saxar som kostade 29:- och 12 muffinsformar av värmebeständig silikon för 39:- så jag klarade mej riktigt bra, under hundralappen, men inte hade jag behövt varukorgen.

Glad i hågen åker jag norrut. Jag har liksom ingen ro i kroppen när jag kommer utanför Ekshärads gränser. Mår bäst på hemmaplan. Svängde in på ICA och köpte mandelmassa utifall att jag får lust att baka semlor, eller semmellängder som jag såg i en tidning, inte så dumt tror jag för då kan man skära så stor bit man vill ha. Men jag har inte besämt mej för när detta bak kommer till stånd för jag tror att det var lång "bäst före tid" på mandelmassan och så använder jag ju torrjäst numera.

Vä hemma äter jag lite och så fick jag för mej att titta in till mina grannar, tror inte jag sett dem på en hel vecka. Nu börjar det bli sen afton och jag skall sätta på TV:n det är ju "fråga doktorn" och så kommer stickningen fram. Visst är det märkligt, jag har skrivit som jag haft fullt upp hela dagen och egentligen så har jag bara varit till Hagfors för ombesiktning. God kväll.-0,9 grader .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar