tisdag 24 januari 2012

Tisdag

Idag började jag min träning med att försöka komma ur sängen lite tidigare och det gick sådär, men en halv timme gjorde det ändå. Tycker själv att det var ganska bra.

Kylig morgon var det -16,4 grader här men jag hängde ut sängkläderna och småmattor för vädring och sen blev det dammsugning och torkning. Det känder riktigt fräscht efter denna manöver. Sen var det dags att hämta hem posten, klädde mej riktigt och tog mej en sparktur till noret, skönt med frisk luft i lungorna det har de inte varit bortskämda med senaste tiden. Trots kylan värmde solen på ryggen när jag åkte hem igen. Jag såg ett litet fenomen på väg söderut, solen sken på några moln och det såg ut som en regnbåge, kanske något från solstormen som är idag.

Efter lunch tog jag det lugnt och började läsa en bok, men då ringer Lotta och undrar om vi skall lämna min bil på reparation, fick en 2:a på besiktningen något med handbromsen, så det blev så att vi lämnade bilen i Solberg och sedan åkte vi till Torsby för att uträtta ärenden. Mina pengar gick till Frykenhallen idag för jag måste se till att ha mat hemma ifall bilen blir borta några dagar. Nu har jag hemma så att jag skall klara mej. Jag har fått en kassa med nötkött från Westlunds med mycket smått och gott i så nu skall jag paketera och lägga i frysen. Tack så hemst mycket Britta o Lars-Ove, bra grannar.

Solsken och fin men kyligt kl 19.10 -14,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar