lördag 21 januari 2012

Lördag

Kyligt morgon, då kan man ligga och dra sej och lyssna på radion och det enda jag skall ut i dag är för att hämta tidningen. En riktig innedag har det blivit med skidåkning av alla de slag, men jag tycker nog att skidskytte är trevligast att se på.

För övrigt har dagen varit lugn och det har inte hänt något särskilt. Lotta kom hit förut och vi fikade och åt tårta som blev kvar från igår, nu är det en liten bit kvar och den skall väl stå i kylskåpet någon dag för att sen kastas, tänk om man gjorde det direkt.

Mina stora fina fikusar har inte mått bra när jag har varit på sjukhus och när jag vattnade blommorna idag fick jag plocka bort en massa torra och gulaktiga blad, funderar på om de kan ha fått någon ohyra eller om de har saknat mej. Vi får väl se om de frisknar i samtidigt med mej eller om det är nya krukor och jord som fattas.

Tänk att nu börjar jag fundera på vad jag skall köpa för frö att så, i höstas var jag ganska bestämd på att inte ha något i växthuset nästa säsong, men just nu känns det som om jag vill ha mina plantor. Pelargonerna som jag sådde förra året bliv riktiga praktex som jag hade i lådor på balkongen och de var hur fina som helst hela sommaren, tagetes hör ju sommaren till och någon tomatplanta vill jag nog ha, men det roligaste tror jag ändå är när man ser att fröna har grott och det börja komma upp lite grönt i lådorna.

Nu har det börjat skymma, vädret har varit mulet hela dagen och det kom några vita fjun förut, kl 16.40 -6,5 grader. Trevlig kväll alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar