onsdag 25 januari 2012

Onsdag





I dag har jag inte varit ute mer än nödvändigt det innebär två turer till postlådan. Min termometer visade på -21,6 grader i morse och det tycker jag är aningens för kallt.





På något vis kan man fördriva tiden ändå, i går kväll när jag paketerade köttfärsen tog jag undan en del som jag gjort köttfärsröra av idag. Vanlig köttfärssås är jag inte någon större vän av men idag brynte jag lök och champinjoner, fräste köttfärsen och hade i lite senap, soja,chilisås och en hel del grädde och kryddor och på slutändan tillsatte jag syltlök. Det blev riktigt gott och nu har jag att frysa in också.





För övrigt har jag ägnat mej åt att läsa i boken jag börjat i, sen varvar jag med stickning och idag har jag vattnat mina blommor och sett över dem. Jag fordrar inte så mycket kroppsliga rörelser nu när jag äter antibiotikan för jag känner mej lite sliten, skulle ju behöva vara lite mera regelbunden med att röra mej men i dag tordes jag inte utsätta mej för kylan.





Undrart just om det blir ytterligare en kall natt och om min "röda pärla" fortfarande står ute i kylan i Solberg, skulle nog må mycket bättre av att vara hemma i garaget.





Solig dag men molnen har kommit kl 17.00 -13,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar