fredag 20 januari 2012

Fredag

-15,9 grader visade min termometer klockan 8 i morse, tyckte att jag kunde ligga en stund till innan frukost men jag steg upp ganska snart igen. Nu får jag inte tidningen hemburen längre, Bo tyckte nog att jag verkade för frisk så nu blir det en sparktur till postlådan innan frukost.

I dag skulle jag ju få främmande så jag putsade av det värsta i går för det var ju meningen att jag skulle till Torsby på förmiddagen idag och jag ville vara iordning. Det blev ingen Torsbyresa för Eilert fick hämta ut min medicindos i går eftermiddag och då blev det Ica-Indianen i alla fall för jag hade ju inget vetebröd till kaffet.

Efter drygt tre timmars kaffedrickande och prat om ditt och datt är det roliga över för denna gång men jag fick en vacker 2-färgad azalea av damerna, hoppas att jag kan bevara den och komma ihåg att ge den en rotblöta.

Jag tycker att det pratats om att det skall börja snöa men när jag tittar på himlen ser jag stjärnor och termometern visar på -14,3 grader men kanske kylan "bryter nacken av sej" och snön kommer under morgondagen. I kväll blir det "På spåret" och Skavlan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar