onsdag 18 januari 2012

Onsdag

Det har varit en mulen dag idag men rimfrosten i träden var vacker. I dag har jag haft ett lite lugnare tempo läst en del, stickat och plockat lite, det blev lugnare i kroppen när julsakerna kom bort.

Alltid är det något som fattas, en glödlampa här och en päronlampa där, värmeljusen slut även ljusen till lyktorna ute var utbrända och framför allt jag var sugen på en semla så det blev en tur till Ekshärad för att inhandla dessa varor som jag skulle ha kunnat klara mej utan några dagar till. Nu lyser fönsterlampan och bordslampan, värmeljusen brinner inne och snart skall lyktorna ute skina och framför allt jag fick min semla.

Nu vankas det strax middag, det blir en köttfärsröra idag och sen en saftig apelsin det skall bli gott.
Kvällen kommer väl som vanligt att sitta med ett handarbete och se på TV.

Nu snöar det för fullt här ute och kl 17.10 -0,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar