tisdag 17 januari 2012

Tisdag

Nu på eftermiddagen syns det verkligen att dagarna har blivit lite längre. Härligt. Som vanligt låg jag lite för länge men det spelar väl inte så stor roll för jag har inga tider att passa och nu har jag börjat bli lite bortskämd med att få morgontidningen hemburen så det är ingen som vet hur länge jag ligger.

Jag fick morgonbesök av vovvarna Olle och Sarek när jag åt frukost, Merrie var också med men hon har inte så bråttom som pojkarna som skall in och leta leksaker. Liten pratstund med Lotta i det vackra vädret. Marianne och Bo kom så vi hade en trivsam stund med förmiddagskaffe.

Eftermiddagen har jag ägnat åt att plocka bort resterande julsaker så nu är allt i sin ordning, det är allt skönt när vardagen tar vid. Just nu håller jag på med garntofsarna, tror att de här blir bättre för jag har inte så mycket garn som tidigare, så nu skall sjalarna bli klara och ett par pulsvärmare skall monteras.

Det har varit fint idag med solsken, en liten sparktur har det blivit och så har jag fyllt på solrosfrön, nötter och talgbollar till fåglarna efter det riktig handtvätt och spritning. Kl. 16.40 -3,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar