torsdag 19 januari 2012

Torsdag

I dag har det ju varit mulet och dimmigt. På förmiddagen var jag till kyrkogården och tände ljus hos Stellan och moster Linnea, det är 1 år i dag sedan hon gick bort. Märkligt hur fort tiden går jag tycker inte att det är länge sen vi satt hos henne.

I morgon skall jag få främmande, kusin och en kusins fru skall komma hit till mej efter lunch så jag har väl plockat lite, dammat och så måste dammsugaren fram en sväng. Jag längtar faktiskt efter att få slänga upp dörrarna på vid gavel och få in massor mer frisk luft för nu törs jag inte ha något öppet av rädsla att det skall komma in möss. Mina sängkläder hänger ute en stund nästan varje dag och jag kollar noga så att det inte kommer in någon nattgäst.

Jag har suttit och tittat på skidskytte och rakat upp det jag har stickat, det är en liten klänning med ett blommönster nertill. När jag stickat mönstret tyckte jag att det blev för stort på det lilla stycket så nu är det upprakat och jag har börjat på ny kula utan mönster, jag tror att det blir finare.

Om jag nu kommer upp i tid i morgon skall jag åka till Torsby och hämta min medicin och även handla lite mat där, Frykenhallen tycker jag är lagom stort för mej med sin charkdisk med Bergqvists varor och så ser jag att de säljer tulpaner i 10-pack för 29,90 vilket är mycket billigare än här på Kyrkheden och om jag stannar efter vägen och plockar med blåbärsris tjänar jag 60,00 för jag såg att en bukett med tulpaner och blåbärsris kostade 89,00.

Mulet, grått ibland dimma kl 16.50 -3.0 grader. I kväll är det Antikrundan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar