tisdag 3 januari 2012

Tisdag

Gårdagens ruggighet berodde på att min feberkurva varpå uppgång och direkt så kommer tankarna på lunginflammation mm upp, men jag tog mej två panodil och gick och lade mej vid niotiden och jag vaknade kl sex och då hade febern sjunkit från 38,1 till 36,7 men jag har underhållit kroppen med panodil i dag också..

Efter lunch gick jag och lade mej för jag har köpt världens skvallertidning Se & Hör, mina ögon ville inte läsa utan jag låg och funderade och började tänka på hur vet var när jag började skolan. Det var uppställning på rad utanför skolsalen, sedan psalmsång och morgonbön. Skolsalen var nog i stort sett alltid tyst från barnamunnar, gjorde man något som inte var riktigt tillåtet kunde man få nyp i örat, eller pisk på fingrarna med pekpinnen, tittade man bakåt kom fröken och vred rätt huvudet. Man fick lära sej respekt och det bråk ute på skolgården med pojkarna var ju bara lek. Jag minns att utanför magister Hedins förråd och vedskjul fick vi bygga oss en bondgård med djur av kottar och andra naturliga saker och där var alla med och lekte och vi bjöd fröken på låtsaskaffe. Jag kan inte tänka med att någon av oss barn tog någon skada av de tillrättavisningar vi fick och inte heller de böner och guds ord vi fick höra.

Ibland tänker jag att det skulle vara roligt att få vara med om en skoldag idag men jag skulle nog bli besviken jag tror nog att det är barnen som tagit över det mesta och att det är mycket prat på lektionerna och framför allt skulle jag inte tycka om att barnen inomhus bär både mössa och huva Detta var min lilla tripp tankarnas värld och det kanske inte är alls så illa som jag fått för mej.

Grått och mulet lite regndroppar kl 16.35 +2,7 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar