tisdag 31 januari 2012

Tisdag

I dag kom jag upp innan det hunnit ljusna riktig och det var tidigt för mej. Vilken lång förmiddag det har varit, jag tvättade 2 maskiner och lite handtvätt, uträttade flera telefonärenden som jag bestämde mej för att vänta tills jag kommer fram. Det är hemskt med dessa telefonköer och på en del ställen spelas det vedervärdig musik. Jag ringde till Telia och då hade jag nummer 63 i kön men det gick ganska fort ändå fick vänta ca 10 min.

Jag hämtade en paket hos Ica som jag hade tänkt mej skulle få gå tillbaka till avsändaren men efter diverse telefonsamtal hämtade jag ut det. Ibland är jag en riktig velpanna.

Tänk att jag fick middag hemkörd idag, snälla Lotta kom med middagsmat till mej och det smakade jättegott, nu håller jag på att virka runt halskant och ärmhål på en väst hon har stickat
så det blir nästan som arbetsbyte.

Nu har mörkret lagt sej, en liten promenad har jag gjort i det molniga vädret, utebelysningen har tänt sej och ljuslyktorna är tända, ute kl 17.10 visar termometern -6,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar