torsdag 27 december 2012

Torsdag


I dag var det allt bra härligt att vakna upp till en vardag och solsken.  Skinksmörgåsen och temuggen försvann snabbt och jag behövde inte ens hämta tidningen idag för den låg redan på trappen, tack för det, sen åkte alla småmattor och sängkläder ut för vädring och dammsugaren fick göra sitt jobb. Ute på verandan visade termometer + 9 grader mitt på dagen och det var så fint.

Blommorna har fått sej en genomgång idag, en del hyacinter såg rätt så fula ut så jag slängde dem, men amaryllisen är så vacker och även andra blomgrupper som jag har fått har stått sej bra, men lite vissna blad och blommor bland krukväxterna har jag plockat bort. Jag börjar tröttna på orkideerna, nu har jag en som snart ska få stå bakom en gardin för jag tycker de blir så tråkiga när de inte blommar och jag har tagit bort några, jag förstår inte detta för när jag ser orkideer hos andra tycker jag att de är vackra men inte hos mej.

Det var riktigt skönt med en vardag och vackert väder, helt plötsligt var det rörelse utomhus, skidåkare, sparkåkare  och en motorsåg som surrade på nere i hagen, det var säkert den holländska familjen som börjar med sin vedhantering för nästa år.

Själv har jag väl inte varit så förfärligt aktiv idag men jag har börjat fundera på var min spark är garagerad för nu är det sparkföre här och det måste man passa på att utnyttja för vädret ändrar sej snabbt.

Klockan 19.00 visar termometern på -8,9 grader och jag hoppas att det blir en lika fin dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar