lördag 1 december 2012

Lördagskväll


Nu äntligen är julmånaden här och första advent i morgon. Jag brukar inte ogilla vädret på hösten men jag måste erkänna att november har då varit mörk och tråkig. Men nu ska jag se framåt, jag är nöjd och belåten med det ljus jag har omkring mej nu.  Adventsgranen är tänd, lyktor och ljus både ute och inne och jag har redan klätt mej i "min lilla röda" morgonrock. Jag njuter även av grannars ljusprakt.

I går var elektrikern här och monterade ett uttag på altanen, jättebra, men jag blev nästan handlingsförlamad för han skulle in i en kontakt i köket och då var förstås långgardinen i vägen men han bara snurrade ihop gardinen och la den på elementet, den var ganska skrynklig när allt var klart. Men, det hade sin övergång, alla mattor åkte ut och golven blev torkade, det var gôtt när det var klart.

Jag unnade mej en liten Spa-stund, funderade på om jag skulle sätta på bastun men ångrade mej och tog ett bad i stället, tvättade håret och nu får det vila och hänga rakt ner ett par dagar utan varmluftsborste, spray o d. Det är allt bra skönt att smörja in sej med lotion.

I morgon får jag väl fischa till mej lite för jag tänker åka till Torsby, hälsa på syster med make och barnbarnet Isolde som inte är så liten längre. En sväng in samhället och titta lite på julskyltning och kanske att det blir något inköp.

Det är lite kyligt ute, kl 18.45 -8 grader. Jag var till kyrkogården och tänder ljus hon de mina och jag frös riktigt rejält. Men jag har inget emot några minusgrader. Trevlig kväll alla, jag ska se på Så mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar