söndag 23 december 2012

Söndag kväll

Hej alla vänner, jag önskar er alla en riktigt God Jul, ja jag ska väl erkänna att vi har firat julafton i dag. Vi har varit till Annica och fått träffa hennes barn och barnbarn, vi har ätit oss så mätta och belåtna, sen blev det kaffe och julkakor och så kom tomten och delade ut julklappar, och lilla Signe, hon är så fin och rolig, tänk att få vara barn i dessa tider och få så många paket.

Men nu är vi hemma igen, Lotta o Eilert är hemma hos sina vovvar och jag har nyss plockat ut frestelsen från ugnen, plockat fram den djupfrysta maten, skalat potatisen till i morgon och nu känner jag att Julfriden kommer. Just nu spelas så fin julmusik på radion, sen tror jag att jag slår mej ilag med Lars Lerin och Kerstin Högstrand, hittills en ganska sorglig brevväxling mellan dessa personer men intressant och så är det så underbara bilder.

En mulen dag, samma temperatur som i går men jag önskar mej ännu mildare tills i morgon bitti, får se om vädret tillåter oss att vara ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar