söndag 16 december 2012

3:dje söndagen i advent.


Frukostte och leverpastejsmörgås till 3 tända ljus i denna mörka adventsmorgon, men nu vänder det snart för den 21:e är det ju vintersolståndet och då ska det börja ljusna lite, det dröjer säkert ett tag innan vi märker något för nu har ju vintern nyss börjat.

Det kom snö både i går natt och hela dagen, jag var inte ut annat än för att hämta tidningarna och det räckte för min del. Jag vill lova att det snor och blåser rejält här när det är oväder och snön la sej mest som drivor men idag har snön blivit bortröjd, skönt, men jag hoppas lite på att det ska bli sparkföre.

Emmas benvärmare är klara så nu har jag levererat dem och blev bjuden på kaffe och en rejäl pratstund, de har det så mysigt.

Lika mysigt var det hos Lotta o Eilert, julen har börjat komma in där också, lite tomtar, ljus och knäckebrödkakor som gardin i det "östra" fönstret som vi alltid sagt. Där bjöds det på glögg och middag, det är väl bra fint att bo så nära varandra så man kan umgås när andan faller på.

Som ni förstår så har det inte funnits tid över för att göra något härhemma och inte ska jag stressa något utan nu sätter jag mej ner och stickar på en mössa för jag har inte så mycket mer att göra förrän närmare helgen, då kommer dofter från julskinkan, "tullkôrven" och inte att glömma Janssons frestelse, det är allt något att se fram mot.

Gråmulet hela dagen kl. 17.15 +0,5 grader hoppas att snön stannar drygt en vecka till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar