tisdag 25 december 2012

Juldagen


Mulen morgon men med en behaglig temperatur, jag tyckte att det såg ut som om solen ville titta fram i förmiddags men det blev bara en skymt.

Jag börjar med gårdagen, lite trött men jag kvicknade ju till, tur att Janssons var klar och potatisen skalad, så det var bara att koka julkorven och äggen samt steka prinskorvarna. Allt klaffade och vi kunde ju till och med sitta ute på verandan utan att frysa, finns det hjärterum finn stjärterum, lite trångt var det kanske med allt fungerade. Ris ala malta med saftsås och kaffe fick bli efterrätten. En fin och trevlig stund med de närmaste här hemma.

När allt var undanplockat åkte vi till Elin med familj, de har nyss flyttat till hus och det blev några trevliga timmar där tillsammans med lilla Molly och några till. Vi var hemma vid åttatiden och då var det riktigt skönt att stänga dörren, tända ljusen och bara vara. Jag såg inte på TV utan läste en stund och lyssnade på fin musik på radion.

I förmiddags var jag till Siv, jag lämnade en chokladask och fick en tillbaka, en stunds prat och kaffe blev det också.

Det är fint att ha garnaffär på tomten, jag har nyss varit ute och skaffat mej garn till en liten tröja i melerat garn så nu blir det stickning hela kvällen och så ska jag se på "Så mycket bättre".Ha en fin kväll och god fortsättning på julen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar