fredag 14 december 2012

Fredag eftermiddag.


I dag är jag i gång med att skriva ganska så tidigt. Det är lugnt och fridfull kring mej och snart så blir det soffhörnan. Jag satt faktiskt i soffhörnan för en stund sen och tittade lite på Skidskytte och helt plötsligt blev jag kaffesugen, det är sällan som jag dricker kaffe när jag är ensam men nu blev så. Jag nallade lite på mina julkakor och riktigt njöt. Jag kollade på min blogg vad jag skrev om senast och då upptäckte jag att jag stavat fel till HYACINT, jag tyckte att det stämde inte riktigt för mej när jag läste, s i stället för c som ju är självklart.

I går morse permanentade jag mej, jag var på friseringen klockan nio och jag var så fruktansvärt trött när jag skulle upp, jag begriper inte detta, jag blir tröttare och segare på morgonen än jag någonsin varit och andra vaknar tidigare, men jag gör väl ingenting upp i morgonmörkret heller.

När jag var klar och gick ut till bilen hade jag även små svarta pärlor i öronen, jag har haft hål i örsnibbarna sen många år tillbaka, varför jag slutade med att ha något i öronen vet jag inte men nu har de gamla hålen öppnats tillbaka. Jag kände mej riktigt glad när jag gick ut därifrån. Tack Cornelia.

Jag strök och satte upp julgardinerna i köket i går eftermiddag, satte upp samma dekorationer som vi haft i alla år. Saint paulorna som jag har i lilla köksfönstret har fått lämna plats till en liten adventsstake och 2 st rumsenar, lite flera tomtar kommer jag att plocka fram under helgen och så är det ju granen som skall kläs, Sen tar jag och moppar över och lägger på andra mattor.

Undrar just om det kommer mycket snö inatt, men det får vi se till morgonen, just nu visar termometern -10,6 grader då är klockan 16,20. Lyktorna är tända både ute och inne och nu försöker vi alla ha en trevlig 3:dje advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar