onsdag 5 december 2012

Onsdag


I dag har jag haft en mellandag, jag har inte gjort nästan någonting. Frukost som vanligt och sen till svåger och svägerska för att mata deras fiskar, det var 5 stycken i akvariet i förmiddags men en såg riktigt hängig ut så de kanske bara är fyra nu.

Eftersom det började snöa i går kväll förväntade jag mej att det säkert skulle var minst 1 decimeter, det blev ju inga bekymmer med snön utan bara att sopa av trappen. Värre är det väl österut. Min svägerska ringde från Stockholm idag och det verkade snöa rejält där, vi har kanske lite tur här för nu är det ju ett tunt vitt snötäcke och det är ju lite ljusare på kvällarna.

I går blev det faktiskt kakbak för mej, 5 sorter gjorde jag och det känns så skönt att bakningen är klar för min del, det passade ju bra att ha ugnen på för det blev så varmt och gott i köket.

Nu håller jag på med att nästa fast bollfransar på linnekuddarna, lite petigt men det går bra hittills, sen vid TV:n blir det som vanligt stickning, jag håller på med sjalen och så stickar jag yllesockor med långa skaft så att de sticker upp ovanför stövel- eller kängskaft, vi får mäta under helgen och jag stickar gärna strumpor åt den nyblivna tonåringen och tur att modet går mot "yllehållet". Mössor, halsdukar och lovikkavantar verkar vara inne.

Kl 18.25 -9,7 grader. Nu blir det att vänta på "Bonde söker fru".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar