måndag 3 december 2012

Måndag


Nu har Kung Bore kommit till oss. Termometern visade -18,4 grader och då tror jag att den är lite snäll.

Det var ju kallt i går också men jag gjorde mej en tur till Torsby, först förmiddagskaffe med lussekatt hos Annica och sen var jag i affärer och handlade lite. Det var en hel del människor i omlopp.

När jag handlat klart åkte jag till Värdshuset Toria och köpte mej en jultallrik och till min förvåning satt Kusin Ove med fru Märta där så vi fick träffas och både äta, prata och fika tillsammans.

I dag har jag ägnat kusin några timmar, hon trotsade kylan och ville ut i affärer och till slut hamnade vi på Ica och åt lunch där, goa Cornelia var också där och lunchade så vi fick en pratstund. Eftermiddagen har jag ägnat min Bernina, jag har sytt några kuddvar i linne och jag har precis varit ute i Boa och köpt mej innerkuddar. Det är inte alls dumt att ha en affär ute på gården kan jag säja

Nu skall jag titta på Sommarpratarna och sticka en stund. Morgondagen tror jag att det blir lite kakbak om jag känner för det annars hittar jag på något annat. Tur att det ärt varmt och skönt inne och att bilen står i garaget.

Klockan 18.40 visar termometern på - 17,2 grader.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar