torsdag 20 december 2012

Torsdag


Nu är revbensspjällen stekta och står nu och småputtrar i järngrytan, det är något speciellt med järngrytan och för mej är det vissa saker som skall tillagas i den däribland revbensspjäll, kotletter och skinkstek. Det blir ju en fin stekyta och så är det så nyttigt också.

Julgranen är klädd och står och lyser i sin prakt, min gran är som den alltid varit, gamla kulor, svensk flaggor, lite halmprydnader, 45 år gamla julgranskarameller och så glitter förstås och stjärnan i toppen. När jag var klar tog jag mej en tekopp och läste tidningen och helt plötsligt tänkte jag på vilka gardiner jag ska sätta upp när julen är över, men kom snart fram till att det behöver jag väl inte fundera på nu för nu ska vi fira JUL.

Jag tycker att det är så tråkigt med folk som är så anti mot allt, varför ska vi inte kunna fira jul och ha det lite trevligt tillsammans och det gäller även andra helger, livet har ju inte varit en gyllene väg för oss och man får uppleva stora sorger och ibland besvikelser, men för det mesta så kan man gå vidare på olika vis och med omgivningens hjälp, ibland är jag så ledsen och förtvivlad än i dag för att inte Stellan finns bland oss längre, ibland kan jag känna ilska när något går emot mej och då kan jag erkänna att jag blir förbannad och sparkar i garagedörren om jag är utomhus. Men för det mesta går det bra, man anpassar sej till nuet och jag måste säja att jag lever ett gott liv trots allt.

Hittade presentkort i dag och det blev genast en resa till Nilssons, en rödblus blev min och lite underkläder.

Kl. 17.00-8,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar