onsdag 19 december 2012

Onsdag


och nu rullar dagarna i väg med en väldig fart, måndagen ägnades i stort sett till tvätt och strykning, i går fick min Bernina jobba på så Lotta tyckte att det luktade om symaskinen, men det var ingen fara. Jag var in till Ekshärad en sväng för jag hade ärenden till bl a blomsteraffären för att köpa blomstercheckar och numera fick jag som ett telefonkort som laddades med pengar, nymodigheter hela tiden. En titt till Kusin när jag ändå var i närheten så har jag varit till henne före jul, hon tycker att julhelgen ska bli så fruktansvärt tråkig och ingen kommer till henne men under tiden jag var där kom hennes bror och svägerska som bor bara någon kilometer bort, så satt vi där alla 4 men det är konstigt att man kommer på samma gång.

I dag har jag inhandlat tror jag den sista julklappen för i år. Jag satt och paketerade i går kväll och det är mycket mindre med paket numera, alla barnen är snart vuxna och det blir mer att vi äter tillsammans och har det trevligt, men är finns det ungar som vill ha julklappar.

Jag har varit till lille fine Erik med ett paket, han är minstingen här på Framnäs och fyller sitt första år på nyårsdagen, förresten Värmlands förstfödde 2012. Nu är han en riktig charmör, go och glad.

Just nu tog jag en paus i dammsugandet, "tullkôrven" puttrar i kastrullen och kanske att jag steker revbensspjäll lite senare.

En fin dag utan stress och hets och jag tror bestämt att läget är under kontroll, i morgon ska granen kläs, amryllisen håller på att spricka ut och det sista ska pyntas, en sväng ut i skogen för att hämta hem enris. Klockan 16.30 -8,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar