måndag 10 december 2012

Måndag


Mulet både igår och idag och runt -5 grader. förmiddagen igår ägnade jag åt att dammsuga och dammtorka för jag skulle få kaffegäster på eftermiddagen. Jag kände mej riktigt stolt när jag lade upp hembakade bullar och kakor, pepparkakorna kom från Nyåkers. Adventskaffe runt köksbordet med släkten, det är väl fint. Stellans systerson från Stockholm har varit här under helgen och det fanns mycket att prata om.

I dag har jag inte uträttat något annat än att hämta upp gardiner för vädring, det kommer fram en tomte då och då och nu får vi se hur länge det dröjer innan jag sätter upp köksgardinerna, Jag blir tidigare och tidigare med åren och inte är jag så noga längre, så här kommer nog julen tidigt i år och till trettonhelgen är jag trött på det röda och då blir det till att byta gardiner och plocka bort tomtarna.

Ikväll blir det väl att sätta på sej galaklänningen och titta på Nobelfesten, jag tycker att det är roligt att se alla fina människor i vackra kläder och visst är det högtidligt vid prisutdelningen och banketten.

Hoppas alla får en trevlig afton med eller utan Nobel, kl 16.35 - 4,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar