lördag 22 december 2012

Lördag


Nu tar jag in julhelgen, jag tycker själv att jag gjort allt som jag har menat mej, skinkan är nygriljerad, sillen ligger i sin lag och det sista inhandlat så nu klarar jag mej säkert en hel veka.

Jag var ute i skogen i dag och skulle plocka enris men helt plötsligt ändrade jag mej och tog en liten grantopp som jag hängde mina änglar och snöstjärnor i, jag satte ner granruskan i en glasburk och det blev riktigt bra.

Jag fick julklapp tidigt i går morse, det var vovven Bosse som förärade mej med en julgrupp och en flaska vin, han är omtänksam Bosse.

I morgon blir det Torsbybesök hos syster med familj, det ska bli så roligt att träffa alla både små och stora, och i år är det inte bara barnen som firas utan vi har en 40-åring bland oss som ska uppvaktas.

I morgon kväll ska jag börja plocka fram min frusna mat och bröd för upptining och så gör jag kanske en Janssons frestelse, jag får sätta på klockradion så att jag kommer upp i tid för klockan 11 på julafton kommer mina gäster på lunch.

Riktigt fnt julväder 5-6 grader kallt och det singlar ner rätt stora flingor. Ha en fin lördagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar