onsdag 12 december 2012

Onsdag


Nu har det allt varit ett par kyliga dagar, i dag har jag inte haft ut bilen ur garaget. I går var jag tvungen iväg till Ica och hämta karréspjäll som jag beställt och nu har jag gjort en rullad idag, kokat saltlake och nu får den stå en vecka, hoppas att det blir bra.

I går förmiddag kom Siv hit och hade stickningen med sej, så vi satt som förr i tiden och handarbetade en stund och drack kaffe, det är riktigt mysigt. Eftermiddagen ägnade jag till att stryka vardagsrumsgardinerna och satte upp, jag plockade fram julpynt som ska vara på skänken så det börjar likna julen.

I dag har jag gjort köttbullar, jag stekte dem i långpannan för det blir inte så osigt då men visst doftar det köttbullar härinne och även hyasinterna luktar riktigt gott. Kylskåpet har också fått sej en rensning, förstår inte att jag skall spara små skvättar, en torr brödbit i en plastpåse och en del annat.

I morgon får jag lov att stiga upp tidigt, klockan nio skall jag vara hos goa frisören Cornelia och det ska bli en liten permanent sen kanske jag går in till kusin en stund och ser hur hon har det.

Klockan 18.25 visar min termometer 17,9 grader, nu blir det duschen och så är det väl sista avsnittet av Bonde söker fru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar