fredag 28 december 2012

Fredag


När jag vaknade i morse hade jag bestämt för mej att det var lördag, jag har blivit dagvill med helgdagar och vardagar om vart annat, men jag kom rätt till slut. Fredag och ingenting annat.

Lotta och alla vovvarna kom hit, vilken tur jag hade för hon visste att min spark fanns under garaget så hon plockade fram den åt mej och provåkte lite och hundarna är som galna, springer och rullar runt i snön.

Jag är en sån människa som inte bryr mej så mycket om skodon, jag tycker inte om att prova varken skor eller kläder överhuvudtaget utan det känns bara besvärligt, men nu var mina joggingskor slut, jag har haft dem något år och det är sällan som jag direkt sliter ut skorna, men idag har jag bestämt mej för att köpa nya och mina gamla fick bli leksaker till de apporterande hundarna här. Det blev en dyr resa till PN Sport och jag hoppas att jag kommer att trivas i de nya sportskorna som skall passa både till promenader, stavgång och sparkåkning.

Jag gjorde mej en tur runt omkring här för att kolla sparkföret och det såg riktigt lovande ut men nu hör jag att det ska komma mycket snö inatt och att det ska övergå i regn i morgon. Vi får se, skor behövde jag ändå. En titt in till svåger och svägerska blev det på hemvägen.

Lite kyligt men ändå härligt, kl 16.25 -13,9 grader och ungdomarna åker skooter så det står härligan till. Ha en trevlig fredagkväll, jag ska se på "På spåret".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar