torsdag 6 december 2012

Torsdag


I dag var det luciakaffe på församlingshemmet och det var mycket små barn till kanske 3-4-årsåldern som deltog tillsammans med sina mammor och 1 pappa. Det sjöngs traditionella julsånger, det är ju så vackert.

Men innan luciorna kom fick vi risgrynsgröt med skinksmörgås och därefter kaffe med lussebulle och pepparkaka. Det smakade jättegott, sen delades julklappar ut, vi hade 1 paket var med oss och jag fick en duk.

När jag kom hen hade jag fått avisering om ett paket som skulle hämtas hos Q8, mej vererligt har jag inte beställt någonting ochbestämde mej för att öppna paketet på stationen ifall det var något som skulle returneras, men när paketet kom fram fick jag se min vän från barndomen, Kaijas handstil på adresslappen och paketet kom från Finland. Hon har skickat en sjal yllestrumpor, kaffe, choklad, ljuslyktor och boken "en lapp om halsen" som handlar om krigsbarnen som kom hit till Sverige och till Danmark och Kaija var en av dem. Jag är så överraskad och vad skall jag ge tillbaka.Vilken underbart godhjärtad människa. Hon var 12 år när hon åkte tillbaka till Finland och den svenska hon kan prata och skriva nu är det hon lärde sej när hon gick i skolan idag.

Nu har jag just ätit en god soppa som Lotta har lagat så nu blir det nog soffhörnan.

Lite snöfall idag kl 17.00 -7,7 grader.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar