torsdag 31 maj 2012

Torsdag

Det känns tungt idag. För tre år sedan var det Mors dag och pingsdagen, den dagen Stellan gick bort. Jag har svårt att förstå att tiden gått för det kändes som om världen skulle stanna Man gråter inte varje dag men saknaden och sorgen finns alltid. Jag har varit till kyrkogården men vackra rosor och tänt ett ljus.

Trots allt så har det varit ljuspunkter under dagen. Jag och en bekant har varit till Risbergs Handelsträdgård och jag köpte rosa pelargoner till lådorna på altanen och rosa million bells och snöstjärnor till amplarna samt lobelior till amplarna på balkongen. Sen bar det iväg in till Hagfors, T ville in på Madson, vi var för tidigt ute så det blev en titt in på Modeboden, jag skulle inte köpa någonting men jag kom ut med en påse innehållande tunika, 3/4-långa vita byxor och en sjal.
Efter detta inköp var Madsons öppet och vi gick in, herregud för grejer men det blev inga inköp.
Jag blev bjuden på lunch av T, med andra ord en trevlig förmiddag.

Fredrik har varit hit och provmålat en stolpe med den riktiga färgen, det ser ut att bli bra så nu är det bara att hoppas att vädret blir lite varmare så att jag kan fortsätta måla klart och få sätta upp blomlådor och amplar. Lotta kom med lilla Elvira och hon och Sigge fick träffas men så avudsjuk han blev men lite nyfiken också, mycket, det var även kosläpp på Framnäs.

Kallt tycker jag, mulet och regntungt kl 18.25 +12,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar