fredag 4 maj 2012

Fredag

Ojojoj hur det ser ut utanför fönstret denna majmorgon. Regn och snöblask och alldeles vitt i bergen. När jag kollade regnmätaren i morse har det kommit 13 mm och + 3 grader.

Som jag lovade mej själv i går så har jag städat av lite och dammtorkade, moppen fick vara ifred idag jag tappade lusten. Ja sen var det dags att kolla vad som skulle inhandlas och det var förfärligt vad jag måtte äta för jag behövde en hel del, men nu är kylskåpet fyllt så nu går det några dagar till.

Eftermiddagen har jag tillbringar i fåtöljen med stickning och tittat på min dagliga serie och nästan varje dag så ringer telefonen när det är som mest spännande men i dag var det lugnt.

Eilert var in här en sväng så det blev en kaffeskvätt utan kakor för min del. Jag är ibland nästan sjukt sugen på en godbit eller något sött och detta måste jag försöka få slut på. Undrar hur länge sockersuget sitter i efter att man bestämt sej för att sluta jag har inte ätit en godbit på 2 veckor och jag är jättesugen på något sött speciellt efter maten.

Ljuslyktorna är tända och jag skall återgå till min fåtölj och mina handarbeten och TV:n, sen blir det en stund med Dagens Nyheters fredagskorsord. Regnet fortsätter och kl 18.35 +4,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar