lördag 12 maj 2012

Lördag

Äntligen kom solen fram, men vilka kalla vindar, vilken tur att jag inte har tjocka tröjor och varma jackor på sommarförvaring för min klädkammare rymmer både vinter- och sommarkläder.

Idag har det varit rörelse här på Framnäs, Lotta har haft Boa öppen. Roligt att se bilar och folk i rörelse. Men först kom ju Sigge, husse skjutsade hit honom på förmiddagen och han ser till att man är i full fart när han är här förutom en liten stunds vila efter ett intag av Doggy. En kvart vilade vi. Sen blev det full rulle, en bekant kom och vi fikade, dagen till ära har jag bakat en "norsk blötekaka" för det var Lottas namnsdag. Efter en stund kom familjen Grosch Lithander med sin lilla fina Molly. En liten fin familj och då blev det kaffe igen.

Nu har lugnet infunnit sej, Sigge o jag tog oss en tur och köpte VF för min systers barnbarn fyller 3 år idag och hon var med på bild i tidningen. Sen lagade vi mat, fiskbullar i hummersås och potatis + riven morot, smaskigt tyckte både jag och vovve.

Diskmaskinen går för fullt och TV:n skall sättas på, det blir väl att jag slötittar lite och stickar, ute kan man i alla fall inte vara. Kl 17.55 + 10,0 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar