onsdag 30 maj 2012

Onsdag

Jag måse erkänna att det var segt att komma upp idag, jag har sovit lite oroligt och var jättetrött när klockradion började spela för mej. Upp kom jag ändå och stel i hela kroppen men efter en kopp te och smörgås började jag mjukna upp.

Idag skulle grundmålningen bli klar men vissa uppehåll. Siv kom hit lagom för att dricka en kopp kaffe, måla igen så kom grannarna och ville kika. Roligt att folk kommer och vill se hur det går för mej. Jag nådde mitt mål även i dag, grunden klar.

Jag kände mej riktigt solkig i eftermiddags så jag duschade och tvättade håren, när jag var klar åkte jag iväg för att köpa den riktiga målarfärgen. När jag nu var ren och omklädd tog jag vägen förbi kusin Ove och hans fru, jag har inte sett eller hört av dem på ett bra tag och som alltid när jag är dit går tiden fort, vi har mycket att prata om.

Nu är det kväller och kroppen skall få vila sej för nya uppgifter i morgon, kl 20.35 +13,6 grader.

Nu börjar det bli kvällen och lugnet lägrar sej, jag skall gå ut och vattna mina växter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar