söndag 20 maj 2012

Söndag

Nu tror jag att jag kommit rätt med veckodagarna och när jag vaknade i dag visste jag att det var söndag. Jag lovade mej i går kväll att det skulle bli en lugn söndag.

Så härligt att det blev lite sol fram på dagen, jag var till mina grannar efter lunch och det var riktigt ljuvligt att strosa iväg norrut och det doftar från häggen.

Jag har läst ut alla böcker jag har här hemma så jag var in till Ekshärad och köpte mej en pocketbok, Simon och ekarna, av Marianne Fredriksson, hoppas att jag tycker om den. Jag måste försöka komma iväg till biblioteket nån dag, jag skall till Torsby på tisdag och kanske jag får min syster med mej så att vi kan låna böcker där. "Röda pärlan" skall få ett nytt avgassystem så jag får nog försöka masa mej upp tidigt om jag skall vara i Torsby före klockan 8.

Jag ser fram mot morgondagen för då kommer goda vänner som numera bor i Tännäs hit till mej, det skall bli så trevligt att få sitta i lugn och ro och prata, skvallra lite och minnas, vi har säkert minst 35 år att tänka tillbaka på.

Nu tror jag att jag är ganska säker vilken färg jag skall ha på verandan och nästan säker på vad jag skall ha för blommor i amplar och blomlådor, så blir det nu fint väder som de lovar så skall jag nog försöka börja lite nästa vecka. Just nu skiner solen och kl 17.20 +16,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar